poniedziałek, 14 listopada 2011

Lena proponuje...


...czasochłonną kolację. Bohaterami dzisiejszego postu będą opisane wcześniej zdobycze targowe: szpinak i boczniaki. 




zdjęcia produktowe by Martyn 
Wypatrzyłam przepis na tartę z boczniakami i szpinakiem.  Mąki razowej nie miałam, więc użyłam zwykłej pszennej. Zanim wymieszałam wszystkie składniki na ciasto zrobiłam rozczyn z odrobiną mleka, jak przy racuchach. Po 15 minutach dodałam resztę, oprócz wody. Wodę dolewałam w trakcie wyrabiania, tyle ile uważałam za słuszne. Ciasto nie powinno kleić się do rąk a po wyrobieniu (ok. 4 minuty) być jednolite i w dotyku przypominać plastelinę. Odstawiłam ciasto w ciepłe miejsce na 40 minut. Resztę zrobiłam jak w przepisie poza tym, że zamiast ricotty dałam łyżkę białego sera i śmietanę "na oko". Ciasto wyrosło całkiem ładnie i było smaczne, ale wolę jednak standardowy spód do tarty.



Całość wyszła apetyczna i bardzo syta. Ważnym składnikiem jest tu gałka muszkatołowa, która podkreśla smak szpinaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz