czwartek, 10 listopada 2011

Babeczki przodem

Na zakupowe wycieczki gastronomiczne po Jastrzębiu-Zdroju, kulinarne recenzje, przepisy, porady zielarskie i nie tylko zapraszam. Liczę na wymianę doświadczeń i spostrzeżeń.
Na początek  będzie kilka postów o moich dotychczasowych wybrykach w kuchni, które udało się udokumentować zdjęciami. Dokładnych przepisów nie pamiętam, ale może ktoś tu znajdzie inspirację.



Babeczki na kruchym cieście z kakao. Przepis na ciasto do babeczek znalazłam gdzieś w internecie. Te na zdjęciu mają nadzienie z bitej śmietany i syropu miętowego. Syrop zrobiłam ze świeżej mięty. Śmietankę 30% ubiłam ze Śmietanfixem. Do masy na koniec dodałam też trochę posiekanej mięty i czekolady. W drugim nadzieniu do ubitej śmietany dodałam syrop z melisy. ( Przepisy na syropy tego typu wiszą gdzieś w necie). Wszystkie babeczki ozdobiłam stokrotkami zebranymi na Ośrodku Wypoczynku Niedzielnego. Stokrotki można śmiało jeść, tylko trzeba je zrywać w miejscu dalekim od ruchu ulicznego. Alergików podobno może uczulać zjedzony pyłek. Mi - niezdiagnozowanej alergiczce - nic nie było. Kwiatki zbierałam do papierowo-foliowej torebki po pieczywie z Lidla i starałam się trzymać ją w poziomie, robiąc kwiatkom jak najwięcej miejsca. Po przyniesieniu do domu nie wyglądały najlepiej, ale po postoju w wodzie odżyły. Myłam je spryskując kilkukrotnie wodą  ze spryskiwacza. Najlepiej przeprowadzić całą operację zdobienia jak najwcześniej przed podaniem, bo po włożeniu na pół godziny do ciemnej lodówki przystrojonych babeczek, wszystkie kwiatki się zwinęły, ale nie wszystkie już zdążyły się rozwinąć do uroczystej konsumpcji. Poza kwiatkami do dekoracji użyłam listków melisy, posiekanej czekolady do babeczek miętowych i startej skórki z pomarańczy do babeczek melisowych. Dół obłożyłam płatkami migdałowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz