czwartek, 12 kwietnia 2012

Czekolada

Dziś Dzień Czekolady.


Zanim jednak  zarekomenduję czekoladowe szaleństwo parę słów o tym, że czekolada potrafi być naprawdę gorzka. Kupując czekoladę Fair Trade nie mamy pewności, że przy jej produkcji nie wykorzystywano dzieci do pracy. Że zamiast chodzić do szkoły nie pracowały niewolniczo z ostrymi maczetami w rękach. Ale kupowanie takiej czekolady czy kakao to jednak mniejsze zło. Kilka tygodni temu w tv leciał dokument, który szczerze polecam. Teraz poszukuję kakao Fair Trade w sklepach, namiary mile widziane. Dla chcących pogłębić temat, dokument tutaj. Między innymi o dzieciach sprzedawanych do pracy na plantacji kakaowca. Napisów polskich niestety nie znalazłam.

Zachęcam do tworzenia własnych czekoladek. Można pójść na łatwiznę, tak jak ja i stopić czekoladę, lub zrobić ją samemu. Przepisu nie podam bo robiłam wczoraj i mi nie wyszła. Jak kiedyś dopracuję recepturę to dam znać. Jak topić czekoladę pisałam tu.
Możemy skomponować własną czekoladę i znaleźć swój ulubiony smak ( spróbujcie z kuminem!). Przelewając czekoladę do foremki na lód, uzyskamy zgrabne pralinki.


Fani śliwek w czekoladzie mogą zrobić własne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz